Automobilka, ktorej cieľom je predávať 60 % elektrických modelov do roku
2030, si je istá, že marže zostanú rovnaké alebo porastú pri prechode
na elektrické vozidlá, uviedol finančný riaditeľ Jochen Götz na
prezentácii počas dňa kapitálových trhov.
Elektrické vozidlá by z dlhodobého hľadiska mali vyjsť zákazníkov
rovnako alebo menej ako naftová alternatíva z dôvodu nižších nákladov na
palivo, zdôvodnil generálny riaditeľ Martin Daum, napriek tomu, že
elektrické modely majú oveľa vyššiu obstarávaciu cenu. Prvý batériový
elektrický voz Daimler Truck, eActros, stojí zhruba trojnásobok jeho
naftového ekvivalentu.
Najväčší svetový výrobca nákladných vozidiel v súčasnosti vykazuje
nižšie marže ako konkurenti. Do roku 2025 by chcel dosiahnuť ziskové
marže na úrovni 9 % v Európe, 10 % v Ázii a 12 % v Severnej Amerike.
Plánované zníženie fixných nákladov o 15 % v porovnaní s úrovňou z roku
2019 do roku 2025 napreduje rýchlejšie, ako sa predpokladalo a
pravdepodobne sa dosiahne do roku 2023, uviedol koncern.
Popri už ohlásenom znížení personálnych nákladov o 300 miliónov eur do
roku 2025, ktoré zahŕňa aj redukciu manažérskych pozícií približne o 20
%, spoločnosť Daimler Truck okreše aj nepersonálne náklady o 200
miliónov eur.
Zlepšenie trhového podielu a výkonu v Európe je dlhodobo prioritou
Daimler Truck. Nedostatok čipov bude mať naďalej vážny vplyv na príjmy
do roku 2022, upozornil Götz vo štvrtok.